Bekijk
Herenhof 183 | 2402 DK | Alphen aan den Rijn T: 0172418787 | E: info@tenbrinkfood.com

Sterk eerste half jaar voor Jumbo en La Place
Geplaatst op 30 augustus 2017 om 16:04 door Gerard Rutte
3763 keer gelezen
Veghel, 29 augustus 2017 - Jumbo Groep Holding heeft in het eerste halfjaar van 2017 uitstekend gepresteerd. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met 4,7% naar € 3,757 miljard, goed voor een marktaandeel van ruim 19%. De omzet van restaurantketen La Place steeg in de eerste jaarhelft met maar liefst 28,5% naar € 60,4 mln. Deze positieve resultaten leggen een stevig fundament onder de verdere groei van het Brabantse familiebedrijf.
De afgelopen jaren stonden in het teken van de succesvolle integratie van de aangekochte winkelformules in het Jumbo concept en de optimalisering van de bedrijfsvoering. In het eerste halfjaar van 2017 gaf Jumbo invulling aan haar groeistrategie door de verdere vernieuwing van haar winkels, de lancering van haar stadsconcept voor gemakswinkels, het uitbouwen van de online activiteiten en de snelle expansie van restaurantketen La Place.
Sterke marktpositie en continu klantfocus
De omzetstijging van Jumbo komt vrijwel volledig voor rekening van de autonome groei in de bestaande winkels (+4,0%), terwijl het aantal winkels per saldo gelijk is gebleven op 580. Hiermee overtrof de omzet van Jumbo opnieuw het marktgemiddelde (+2,7%, bron GfK). "Door onze sterke marktpositie en voortdurende klantfocus hebben we een stevige basis gelegd voor verdere groei. Klanten hebben veel waardering voor onze winkelformule en onze jaar- en seizoenaanbiedingen. We zorgen ervoor dat onze prijzen laag blijven, zonder concessies te doen aan de kwaliteit", zegt CEO Frits van Eerd. "Jumbo speelt voortdurend in op veranderend klantgedrag. Verse, gezonde en eerlijke voeding speelt daarbij een belangrijke rol, net als de groeiende behoefte aan gemak. Consumenten willen op elk moment van de dag hun boodschappen kunnen doen. Met onze omnichannel-strategie spelen we hierop bewust in, want klantgerichtheid is een belangrijke aanjager van ons succes."
De afgelopen jaren stonden in het teken van de succesvolle integratie van de aangekochte winkelformules in het Jumbo concept en de optimalisering van de bedrijfsvoering. In het eerste halfjaar van 2017 gaf Jumbo invulling aan haar groeistrategie door de verdere vernieuwing van haar winkels, de lancering van haar stadsconcept voor gemakswinkels, het uitbouwen van de online activiteiten en de snelle expansie van restaurantketen La Place.
Sterke marktpositie en continu klantfocus
De omzetstijging van Jumbo komt vrijwel volledig voor rekening van de autonome groei in de bestaande winkels (+4,0%), terwijl het aantal winkels per saldo gelijk is gebleven op 580. Hiermee overtrof de omzet van Jumbo opnieuw het marktgemiddelde (+2,7%, bron GfK). "Door onze sterke marktpositie en voortdurende klantfocus hebben we een stevige basis gelegd voor verdere groei. Klanten hebben veel waardering voor onze winkelformule en onze jaar- en seizoenaanbiedingen. We zorgen ervoor dat onze prijzen laag blijven, zonder concessies te doen aan de kwaliteit", zegt CEO Frits van Eerd. "Jumbo speelt voortdurend in op veranderend klantgedrag. Verse, gezonde en eerlijke voeding speelt daarbij een belangrijke rol, net als de groeiende behoefte aan gemak. Consumenten willen op elk moment van de dag hun boodschappen kunnen doen. Met onze omnichannel-strategie spelen we hierop bewust in, want klantgerichtheid is een belangrijke aanjager van ons succes."
Reageren
Andere blog berichten
- PING! Heb jij de nieuwe Hallo Jumbo gelezen? 28 september 2019 om 15:06
- De Herfst is begonnen!28 september 2019 om 15:04
- Hallo Aanbiedingen #alphen 9 september 2018 om 13:57
- Joop kookt vers en culinair! #alphen 9 september 2018 om 13:54
- Waarbij Aardbei? #alphen 9 september 2018 om 13:44
- Jumbo wakkert schaatskoorts in Nederland aan19 januari 2018 om 10:24
- Jumbo start met weekendbloemist op de winkelvloer 6 oktober 2017 om 15:19
- Steeds meer duurzame vis met MSC- en ASC-keurmerk in schappen van Jumbo26 september 2017 om 11:30
- 14.000 zonnepanelen op hoofdkantoor en distributiecentra Jumbo draaien op volle toeren22 september 2017 om 11:49
- TEN BRINK FOOD zoekt:10 september 2017 om 14:47