Ten Brink Food

Herenhof 183 | 2402 DK | Alphen aan den Rijn T: 0172 41 87 87 | E: info@tenbrinkfood.com
Jumbo_Ten_Brink_logo_zw.png
jumbo-ten-brink-header-zw.png

Sterk eerste half jaar voor Jumbo en La Place

Geplaatst op 30 augustus 2017 om 16:04 door Gerard Rutte

572 keer gelezen

Veghel, 29 augustus 2017 - Jumbo Groep Holding heeft in het eerste halfjaar van 2017 uitstekend gepresteerd. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met 4,7% naar € 3,757 miljard, goed voor een marktaandeel van ruim 19%. De omzet van restaurantketen La Place steeg in de eerste jaarhelft met maar liefst 28,5% naar € 60,4 mln. Deze positieve resultaten leggen een stevig fundament onder de verdere groei van het Brabantse familiebedrijf.

De afgelopen jaren stonden in het teken van de succesvolle integratie van de aangekochte winkelformules in het Jumbo concept en de optimalisering van de bedrijfsvoering. In het eerste halfjaar van 2017 gaf Jumbo invulling aan haar groeistrategie door de verdere vernieuwing van haar winkels, de lancering van haar stadsconcept voor gemakswinkels, het uitbouwen van de online activiteiten en de snelle expansie van restaurantketen La Place.

Sterke marktpositie en continu klantfocus
De omzetstijging van Jumbo komt vrijwel volledig voor rekening van de autonome groei in de bestaande winkels (+4,0%), terwijl het aantal winkels per saldo gelijk is gebleven op 580. Hiermee overtrof de omzet van Jumbo opnieuw het marktgemiddelde (+2,7%, bron GfK). "Door onze sterke marktpositie en voortdurende klantfocus hebben we een stevige basis gelegd voor verdere groei. Klanten hebben veel waardering voor onze winkelformule en onze jaar- en seizoenaanbiedingen. We zorgen ervoor dat onze prijzen laag blijven, zonder concessies te doen aan de kwaliteit", zegt CEO Frits van Eerd. "Jumbo speelt voortdurend in op veranderend klantgedrag. Verse, gezonde en eerlijke voeding speelt daarbij een belangrijke rol, net als de groeiende behoefte aan gemak. Consumenten willen op elk moment van de dag hun boodschappen kunnen doen. Met onze omnichannel-strategie spelen we hierop bewust in, want klantgerichtheid is een belangrijke aanjager van ons succes."

Reageren