Ten Brink Food

Herenhof 183 | 2402 DK | Alphen aan den Rijn T: 0172 41 87 87 | E: info@tenbrinkfood.com
Jumbo_Ten_Brink_logo_zw.png
jumbo-ten-brink-header-zw.png

Jumbo maakt van goede voornemens geslaagde voornemens

Geplaatst op 26 januari 2017 om 14:00 door Joeri Vermeer

1377 keer gelezen

Afvallen, sporten en stoppen met roken: ruim de helft van de goede voornemens gaat over gezond leven. Daarom maakt Jumbo het klanten gemakkelijk het hele jaar door gezondere keuzes te maken. De supermarktketen zet in 2017 vol in op gezondheid en bewijst dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Vandaag start Jumbo met de nieuwe wintercampagne, die in het teken staat van wintergroentes.

Snel, gezond en betaalbaar
Uit onderzoek onder ruim 1.200 Nederlanders in opdracht van Jumbo blijkt dat 58 procent denkt dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. Bovendien is 37 procent van de Nederlanders van mening dat het bereiden van een gezonde maaltijd vaak meer tijd kost dan de bereiding van een ongezonde maaltijd. “Uiteindelijk willen mensen het liefst dat lekker en gezond eten gewoon snel en eenvoudig te bereiden is, zonder dat het veel kost”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, Directeur Formule en Innovatie Jumbo Supermarkten. “Wij willen daarom laten zien dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn.

Vernieuwde Schijf van Vijf
Jumbo heeft de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben zij een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks geïnspireerd met nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt.

Gezondheidsprogramma voor 65.000 medewerkers
Jumbo zet nog een stap extra om klanten te helpen gezondere keuzes te maken. “Dat begint bij onze eigen kennis van gezonde voeding”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd. “Om ervoor te zorgen dat al onze 65.000 medewerkers weten wat gezonde voeding precies is, volgen zij dit jaar allemaal een training bij de Jumbo Academy waarin zij vertrouwd worden gemaakt met de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij klanten in de winkel nog beter helpen bij het vinden van de juiste ingrediënten voor een lekker, simpel en gezond gerecht.”

Reageren